Header-ScheepensMOVE.png

Scheepens brengt 50 jaar werk samen in een uniek bewegend boek

Op 22 juni lanceerde Scheepens | Your Creative Agency een uniek boek dat niet alleen het 50-jarig bestaan van het creatieve bureau viert, maar bovenal het werk van haar klanten uit die 50 jaar eert. Een uniek boek dat constant in beweging is: een magnetische kaft met dito letters representeren het vak dat constant in beweging is.

“Daarnaast geeft het weer hoe Scheepens al 50 jaar zelf meebeweegt met het vak en de markt, en klanten, collega’s en partners helpt vooruit te bewegen.” aldus Stefan van Hulten, DGA van Scheepens. “MOVE is het centrale thema binnen ons bureau. Dat is zelfs doorgeslagen naar bewegende plantenbakken. We blijven een creatief bureau hé” aldus Van Hulten met een knipoog.

Scheepens - MOVE

Het bureau

Scheepens is met 50 jaar een van de oudere communicatie- en reclamebureaus van Nederland. Het bureau werd in 1973 in Tilburg opgericht door Kees Scheepens, maar heeft anno 2023 een heel ander gezicht dan toentertijd. Van Hulten: “Eén ding is gelijk gebleven: het bereiken en beraken van mensen. Bij ons blijven creatie en media hand in hand gaan om het beste resultaat voor onze klanten te realiseren.”. En dat resultaat, is nu dus gevangen in een boek. Bram Giesen, Creatief Directeur: “Natuurlijk vliegen de digitale ontwikkelingen ons om de oren. Maar soms is het ook heel fijn om op papier terug te zien waar we met zoveel liefde en plezier aan gewerkt hebben. Even stil staan, genieten en dan samen weer vooruit”.

Ereprent

Voor het oog van zo’n 80 klanten, partners en vrienden ontvingen Van Hulten en zijn compagnon Alt-Willem Spenkelink de Tilburgse Ereprent uit handen van de burgemeester van Tilburg. Daarna was het woord aan fotograaf Jimmy Nelson, werden Nasser El Jackson en Gina July geïnterviewd, vertelden Creative Directors Bram Giesen en Luuk Paulussen over het concept van het boek en sprak Sjoerd Koopmans over het design van het boek.

Beelden van het boek

ScheepensMOVE-01.jpg