37437_Belisol_Key visual Harrie Lavreysen_A4.jpg

Belisol gaat voor goud met vakman Harrie Lavreysen

Na jaren van afwezigheid keert een oude bekende terug op de fiets. De baanwielrenfiets ditmaal welteverstaan: Belisol sluit een overeenkomst met Harrie Lavreysen op weg naar Olympisch goud in Parijs.

Voor Belisol, full service leverancier van kozijnen en deuren, was de link snel gelegd. Nicolas Thiel, CEO Belisol: ‘Onze gedeelde passie is tweeledig. Enerzijds is daar natuurlijk de liefde voor de fiets. Voor Harrie is dat duidelijk, maar mensen kennen ons wellicht ook nog wel uit het wielerpeloton toen we onze eigen ploeg (Lotto-Belisol) hadden. Die passie voor het fietsen is overal in ons bedrijf te voelen. Ten tweede hebben we beiden liefde voor ons vak. Bij Harrie is dat laatste het baanwielrennen, bij ons is dat plaatsen van kozijnen en deuren.’ ‘Ieder zo zijn vak’ grapt Thiel.

Die liefde voor het vak uit zich bij Belisol van grote lijnen tot in de kleinste details. Kozijn, deur of schuifpui: ze maken alles op maat voor de vakken van uw huis. De vakmensen van Belisol werken op de vierkante millimeter nauwkeurig en leveren altijd vakwerk. In de showroom adviseren de vakmensen over de mogelijkheden en verrassen ze u graag met een spraakmakend ontwerp, een creatief gebruik van materialen en praktische oplossingen.

Dat vakmanschap van Harrie Lavreysen is uitzonderlijk, niets wordt aan het toeval overgelaten. Van perfect fietsschoeisel voor zijn asymmetrische platvoeten tot het verkennen van Glasgow in voorbereiding op het WK. Elke millimeter aan informatie neemt Lavreysen in zich op om op de meet het goud veilig te stellen.

In 2023 is het doel van Lavreysen om te winnen op het Wereldkampioenschap Baanwielrennen, dat in augustus plaatsvindt in Glasgow. In 2024 zijn de pijlen gericht op de Olympische Spelen in Parijs, maar ook tijdens de Champions League wedstrijden en het Europees Kampioenschap in Apeldoorn stapt hij op de fiets.

Ik ben blij dat Belisol mij de komende twee jaar ondersteunt om mijn sportieve ambities waar te maken. Belisol is een organisatie die de wielersport ademt. Daarnaast is Belisol elke dag bezig met de kleinste details en om het beste resultaat af te leveren. Daar ben ik ook elke dag mee bezig. Harrie Lavreysen, tweevoudig Olympisch Kampioen

In een video, die later gelanceerd wordt, zien we de samenwerking tussen Belisol en Harrie Lavreysen en het vakmanschap van beiden. Volgens Thiel raakt dat een belangrijk subdoel: ‘We willen laten zien dat dit gouden plan van Harrie niet vanzelf komt. Mensen begrijpen dat hij een wereldprestatie moet leveren, dat hij ontzettend hard moet fietsen, maar zien meestal niet wat er aan de achterkant allemaal gebeurt. Wij begrijpen dat een goed eindresultaat enkel kan worden bereikt door perfectie in het hele proces. Dat willen we Nederland laten zien.’