Eén keuken, twee filosofieën: Mandemakers lanceert nieuwe jubileumkeuken in Japandi-stijl

Waalwijk, 2 april 2024

Mandemakers - hét huis van keukens - lanceert haar nieuwste keuken in de Mandemakers Collectie: de jubileumkeuken van 2024. Een keuken in Japandi-stijl. Voorzien van de nieuwste Bora en verschillende Atag-inbouwapparatuur. Een keuken die 'het hart' van het huis belichaamt, met zitruimte in de nis en aan de bar. Stefan Mandemakers ontwierp zelf deze keuken als kroon op het 45-jarig bestaan van het familiebedrijf.

Ieder jaar lanceert Mandemakers een nieuwe jubileumkeuken. Een manier om mensen te laten zien wat de nieuwste keukentrend van het jaar is. Dit jaar is die trend de Japandi-stijl. Een samensmelting van Japanse en Scandinavische invloeden. Je ziet dit vooral terug in het gebruik van lichte kleuren en diverse natuurlijke materialen, waaronder hout en bamboe. Japandi straalt rust, ruimte en natuur uit. Elementen die aansluiten bij de hedendaagse behoeften.

Kenmerkend aan deze keuken is het ronde stenen werkblad waarvan de stol doorloopt tot aan de grond. De houten lambrisering van smalle latjes op de keukenkasten voegen textuur en diepte toe aan het geheel, waardoor een visueel typerend element ontstaat. Het gebruik van roestvrij staal voor de kraan en spoelbak geeft de keuken een modern en industrieel accent. De bar, de koffiecorner en de zitruimte in de nis bevorderen de lifestyle die past bij de Japanse Wabi-sabi en de Deense Hygge, de twee filosofieën achter de Japandi-stijl.

De keuken is ontworpen door Stefan Mandemakers, zoon van eigenaar Ben Mandemakers. Zijn gedachte was dat het een plek moest zijn waar stijl, comfort, en luxe elkaar ontmoeten. ‘Het hart’ van het huis.

_BDF3833.jpg
_BDF3868.jpg
_BDF3842.jpg
De inspiratie voor de keuken van 2024, komt voornamelijk uit Japan en Scandinavië. Dat voegen we samen tot Japandi. En wat je daar met name in ziet terugkomen zijn de organische vormen, de ronde vormen, wat het geheel vriendelijker en rustiger maakt. Aan de andere kant zie je ook dat de kleurcombinatie heel veel rust uitstraalt. Als je dan ook de omgeving erbij betrekt met een wat rustelijke grijze tint op de muur, een mooi houten deurtje in een lichte tint, in combinatie met een licht werkblad, dan blendt dat heel erg mooi in die ruimte. - Stefan Mandemakers

De keuken is te zien in de 10 showrooms van Mandemakers - hét huis van keukens.