Scheepens breidt creatieve directie uit met Richard de Jong

18 MEI 2015, TILBURG, NEDERLAND
Samenvatting
Scheepens maakt vandaag bekend dat het haar creatieve directie uitbreidt met Richard de Jong (oprichter Qi Ideas, oud-creatief directeur van o.a. FHV BBDO, Energize). Daar voegt hij zich bij de creatief strategische directie die op dit moment bestaat uit Eelco Anneveldt en Sjoerd Goderie. De drie hebben eerder samengewerkt bij Energize en waren daar verantwoordelijk voor prijswinnende campagnes voor o.a. ING, KLM en KPN.

Richard de Jong: “Wat mij als eerste opviel bij Scheepens is de intensieve relatie die het heeft met klanten als DMG, Interpolis en SPAR. Scheepens werkt vaak al jaren samen met haar klanten waardoor de gesprekken zich niet beperken tot campagnevraagstukken maar echt over de bedrijfsstrategie van haar klanten gaan. Die samenwerking brengt volop kansen met zich mee op het gebied van creativiteit. We concentreren ons niet alleen op vorm en campagne, maar zijn bijvoorbeeld ook bezig met productontwikkeling. Dat is voor mij de voornaamste reden om bij Scheepens aan de slag te gaan. Daarnaast zie ik er naar uit om weer met Eelco en Sjoerd samen te werken.”

Stefan van Hulten (managing director Scheepens): “Van oudsher is Scheepens sterk in retail. Met de komst van Eelco en Sjoerd ruim een jaar geleden zijn we een weg ingeslagen waarbij we niet alleen retailvraagstukken kunnen beantwoorden, maar ook complexere merkvraagstukken. De komst van een ervaren creatief directeur als Richard is een volgende stap om nog beter in te kunnen spelen op de veel intensievere samenwerking met onze klanten."