Scheepens ontwikkelt de SPAR inruilweek

SPAR roept mensen op hun lege verpakking om te wisselen voor een huismerk SPAR

03 SEPTEMBER 2015, WAALWIJK
Samenvatting
Van 3 t/m 9 september is het inruilweek bij SPAR . In deze periode ruilen klanten hun lege verpakkingen van een A-merk of ander huismerk in tegen een gratis product van het SPAR Huismerk. Scheepens tekende voor het idee en de uitvoering.

Hoe werkt het?

Gedurende de actieperiode kunnen er per klant maximaal 3 producten ingeruild worden voor SPAR huismerk producten. Het gaat om een selectie van producten variërend van pindakaas tot koffiepads. Alleen hetzelfde soort product van een A-merk of ander huismerk kan ingeruild worden tegen hetzelfde soort SPAR huismerk (bijvoorbeeld: ruil een lege bus limonadesiroop in voor een bus SPAR limonadesiroop)

De SPAR inruilweek wordt niet alleen in de winkels en in de omgeving daarvan onder de aandacht gebracht, maar krijgt een extra duwtje in de rug via een landelijke campagne online en op radio. Online is een video zichtbaar en de radiospot is te horen op o.a. Skyradio en op een mix van regionale zenders. Daarnaast zullen de lokale ondernemers hun klanten oproepen om lege verpakkingen te komen inleveren in de SPAR winkel.

Stunt
Susanne Kroon , commercieel directeur van SPAR, over deze actie: “Dit is een stunt om te laten zien wat we met ons eigen merk in huis hebben. Stuk voor stuk kwalitatief goede producten. Volgens mij is dit een actie die nog nooit eerder in “supermarkt-land” is vertoond”.

Loyaliteit

Sjoerd Goderie, strategy director van Scheepens: "We zijn vooral benieuwd of deze actie gaat leiden tot herhaalaankoop van het SPAR huismerk en wat het gaat doen met betrekking tot de loyaliteit richting SPAR en haar huismerk."