AutoScout24-klanten beleven proefrit in 360 graden

Scheepens ontwikkelt DM campagne voor autobedrijven in Nederland

13 SEPTEMBER 2016, TILBURG, NEDERLAND
Samenvatting
AutoScout24 lanceert een nieuwe campagne, met o.a. een aantal bijzondere films om autobedrijven inzicht te geven in de belevingswereld van hun klanten. In 3 films die in 360 graden gefilmd zijn, zien we hoe 3 verschillende typen klanten een proefrit beleven.

De campagne borduurt voort op de in juni ingezette positionering 'In ieder zit 'n Autoscout'. De basis van deze versterkte positionering is een uitgebreid onderzoek onder consumenten en hun behoeften. Uit de resultaten van deze studie zijn drie type consumenten te onderscheiden: de auto-fan, de veiligheidszoeker en de koopjesjager

Om autobedrijven mee te nemen in deze gedachte ontwikkelde Scheepens een DM gericht op autobedrijven in heel Nederland. Bij 7000 bedrijven viel in september een kartonnen VR-bril op de mat. In die bril past een mobiele telefoon, waarop de dealers drie films op autoscout24.nl/vr kunnen bekijken. Zo zien ze dat de auto-fan onder de indruk is van alle opties en de PK's van de auto. Hij ziet zichzelf al gas geven op het circuit. De koopjesjager bekijkt de auto kritisch en ziet in de ruime stationwagen een ideaal middel om een middag te gaan mountainbiken in het bos. De veiligheidszoeker is vooral op zoek naar een veilige keuze en fantaseert tijdens zijn proefrit over een autosafari met de kinderen. De fantasieën van de berijders zijn in de films uitgewerkt. Op deze manier krijgen autobedrijven een kijkje in de gedragingen van hun klanten tijdens de proefrit. Deze informatie helpt hen hun klanten nog beter te bedienen.

Credits:

Concept: Luuk Paulussen, Bram Giesen

Account: Alt-Willem Spenkelink, Wouter van den Dries

Klant: Jurgen Vugts, Brigitte Hop, Mariska Hustings

Filmproductie: VR-producties: Harry Koelma, Ronald Talma

Mede mogelijk gemaakt door Safaripark Beekse Bergen en BMW Driving Experience Slotemakers