HeaderStuntopa.png
  • png

Experiment met stuntopa voor werving zorgmedewekers

Medewerkers vinden voor een zorgorganisatie. Een landelijke uitdaging die lokaal sterk wordt gevoeld. En dus moet je opvallen als ouderenzorgorganisatie. Het anders doen dan anderen. Andere paden betreden. De Wever Tilburg trok haar stoute schoenen aan en ging samen met Scheepens Reclame de straat op voor een experiment met de vraag ‘Ben jij zorgzaam of zal het jou een zorg zijn?’.

Stuntopa

Een stuntman, verkleed als opa met rollator of wandelstok, loopt in het centrum van Tilburg en laat zijn

sleutelbos vallen. Wat doet de jongen die het ziet gebeuren? Is hij zorgzaam en wordt de oude man geholpen? Of zal het hem een zorg zijn en loopt hij door? En wat gebeurt er wanneer de wandelstok valt? Of wanneer de opa zelf valt?

Zorgzaamheid is key

Het experiment laat iets moois zien; we zijn met z’n allen best zorgzaam. En dat is goed nieuws voor De Wever, want voor werken in de zorg is één ding eigenlijk maar écht van belang: je moet een ander willen helpen. Het experiment laat daarmee zien dat iedereen in feite in in de zorg kan werken. De video’s zetten aan het denken en roepen op; “Zou jij ook helpen? Dan zoekt De Wever jou!”, met een verwijzing naar www.werkenbijdewever.nl/thuiszorg.

Anders dan andere zorgorganisaties

Het zorgen voor een groot bereik is van groot belang voor zorgorganisaties in de zoektocht naar medewerkers. En als de budgetten klein zijn, moet het idee groots uitpakken. Dan moet je het anders doen dan anderen. En dat is aan De Wever wel besteed. Samen met Scheepens Reclame werd een campagne gelanceerd die opvalt, anders is en bereik realiseert.

Over De Wever

De Wever biedt een breed en samenhangend pakket van welzijn, professionele zorg, behandeling en wonen aan ouderen. Want naarmate u ouder wordt, verandert uw leven. Dat heeft gevolgen voor waar en hoe u woont. De Wever maakt van die veranderingen een verbetering en heeft als missie om van elke dag een nieuwe dag te maken. Met elkaar en voor elkaar.

Bureau: Scheepens Reclame

Creatief team: Jorn Schakenraad & Ellen Schoone

Account: Kim de Kort & Miranda van Engelshoven

Video: Studio Tegenlicht