Geld binnen handbereik

In Utrecht lag het geld 21 juni bijna voor het oprapen. Financiële dienstverlener o2Factoring verraste nietsvermoedende voorbijgangers die dag met een speciale munten-abri. Ruim 4400 munten waren bevestigd op een abri in de stad. De munten vormden samen de tekst ‘Waar wacht je nog op?’. De 5 en 10 eurocenten werden meegenomen door voorbijgangers, waardoor uiteindelijk de poster in de abri zichtbaar werd met de boodschap ‘Je facturen binnen 24 uur uitbetaald’.

Het concept

Facturen met betalingstermijnen van 30 of zelfs 60 dagen; ondernemend Nederland is er inmiddels wel aan gewend. Veel ondernemers lijken te accepteren dat het nou eenmaal zo gaat, ondanks dat het hun groei remt. Het wachten op uitbetaling zorgt voor verminderde liquiditeit en investeringen worden daardoor uitgesteld. Maar waarom laten ondernemers zich afremmen? O2Factoring geeft ze lucht om te ondernemen en betaalt facturen binnen 24 uur uit. De pay-off van o2Factoring is daarom ook niet voor niks ‘Vooruit met dat geld’.

Naast een off- en online campagne bedacht Scheepens in samenwerking met o2Factoring deze stunt. We selecteerden een aantal geschikte locaties in hartje Utrecht. Vooral de spots bij bushokjes bleken geschikt voor deze stunt en sluiten perfect aan bij de campagnegedachte: ‘Waar wacht je nog op?’.

Veel mensen keken raar op toen hun oog viel op de vele munten. Uiteindelijk konden velen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en peuterden ze voorzichtig wat munten van de abri af. Aan het einde van de dag was de abri zo goed als leeg en was de boodschap ‘Je facturen binnen 24 uur uitbetaald’ te lezen en was het duidelijk dat het om een stunt van o2Factoring ging. De reacties van de voorbijgangers op de abri zijn de hele dag gefilmd met verborgen camera’s. Deze video zal later online verschijnen.

Over o2Factoring

Al sinds 2012 geeft o2Factoring ondernemers lucht om te ondernemen. Ze betalen facturen uit binnen 24 uur en nemen het debiteurenbeheer en faillissementsrisico over. Alles om ervoor te zorgen dat hun klanten zorgeloos kunnen ondernemen. Persoonlijk contact staat hoog in het vaandel bij o2Factoring. Ze houden de lijnen kort. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld voor al hun vragen terecht bij een vast contactpersoon. Dat wordt zeer gewaardeerd door de klanten; zij beoordelen het persoonlijke contact met een 9!